Tlačové správy

Ako jeden e-mail zmenil život: Strach zo zubára dostal na frak

"Kde máš zuby, to teda vyzeráš, radšej sa nesmej!" To sú len tie menej príjemné poznámky na adresu "úsmevu" ženy v najlepších rokoch, ktorá brala život tak ako ide, nič od neho neočakávala - len aby bolo doma a v robote všetko v poriadku.

Ilustračný obrázok k článku Ako jeden e-mail zmenil život: Strach zo zubára dostal na frak
Zdroj: Schill Dental Clinic

Že sa na ňu jedného dňa usmeje aj šťastie, a to doslova, v to nikdy nedúfala…

Vrátili sme sa o pár rokov späť, kedy mladá pani vyhrala v televíznej relácii nový úsmev. Na začiatku bolo obrovské odhodlanie a rovnako veľký strach zo zubárskeho kresla.

Na pani Dášku nemožno zabudnúť. Prišla k nám ustráchaná žena, ktorá sa neusmiala niekoľko rokov. Odišla sebavedomá dáma nielen s krásnym – a hlavne zdravým úsmevom, ale s takou energiou, ktorú možno iba závidieť,“ spomína si MUDr. Alexander Schill, primár Schill Dental Clinic, ktorú nájdete v košickom Auparku.

Obyčajný príbeh

Dáška rada rozprávala a rozdávala dobrú náladu. „S úsmevom ide všetko lepšie. O to viac, ak je pekný. A to mi chýba. Ani nepamätám, kedy som sa z chuti a na plné ústa zasmiala.“ Pozerala seriály, všelijaké televízne premeny a tak skúsila šťastie v súťaži. Napísala to svoje trápenie jednoducho a úprimne. Bolestivá skúsenosť so zápalom okostice spred pár rokov, zhoršenie stavu chrupu po pôrode, hanba zo seba samej, ostýchavosť, pocit menejcennosti, správanie sa okolia. Človek so škaredými zubami bol ako keby neviditeľný. Práca špičkových odborníkov z nej urobila hviezdu.

„S týmto úsmevom začínam iný život, skúsim prestať fajčiť a …“

Nepotrebovali sme vedieť viac, stačilo vidieť, že je šťastná. Cez je krásny nový úsmev.

Dôkladná dentálna hygiena, odstránenie odumretých zubov a koreňov zubov, ošetrenie zubných kazov, zavedenie implantátov / Zdroj: Schill Dental Clinic

Všetko začína slovami

Príbeh Dášky môže byť príbehom mnohých z nás. Problémy so zubami nastávajú vtedy, keď ich zanedbávame alebo ich riešenie odkladáme. Mladá žena nabrala odvahu a vyrozprávala sa e-mailom. „Počas dňa s dievčatami na recepcii vyhodnocujeme telefonáty a e-maily ľudí, aby sme vedeli, na čo sa informujú, čo potrebujú, čo i ch trápi, na aké otázky je potrebné reagovať okamžite a podobne,“ vysvetľuje MDDr. Vladimír Strečko. „Všetky otázky majú jedno spoločné. Väčšiu alebo menšiu obavu z toho, čo ich v zubárskom kresle čaká a ako bude ošetrenie prebiehať. Nie je nič jednoduchšie, ako sa dohodnúť na konzultácii a všetko si porozprávať, vysvetliť, ukázať,“ dodáva špecialista.

Zdroj: YouTube.com

Pripravení už po prvej návšteve

Dáma, ktorej jeden e-mail zmenil život, môže byť ukážkovým príkladom, ako strach dostal na frak. Pozrime sa na scenár jej príbehu:
• Sedíme na recepcii a pijeme kávu, ktorú nám príjemná slečna ponúkla. Vypisujeme informačný dotazník a popri tom sa rozprávame o všetkom možnom. Obrovský strach pomaly ustupuje, ruší ho príjemné prostredie, ľudia a rozhovor.
• Ideme na RTG vyšetrenie, ktoré je súčasťou prvej návštevy v Schill Dental Clinic. Snímky ukážu reálny stav chrupu, ktorý lekár potrebuje vidieť. Obavy z neznámeho strieda zvedavosť z nového. RTG naozaj nebolí, nemá prečo.
• V ambulancii si sadáme do parádneho pohodlného kresla. Strach s nami. Už menší, ale predsa. Na frak dostáva v sekunde, kedy sa nad hlavou zasvieti obrazovka, pozeráme sa na snímku našich zubov, ktorá je šlabikárom – doktor Strečko vysvetľuje v „ľudskej reči“ to, čo vidí ako odborník. Stále sedíme a rozprávame sa. Nikto nás nesúdi za to, ako naše zuby vyzerajú. Hovoríme o tom, čo je potrebné urobiť, aby boli zuby najskôr zdravé a potom pekné. Popri tom sa smejeme. Pretože náš lekár okrem toho, že sa vyzná vo svojom remesle, je veselá kopa. A to je benefit, ktorý vo firemných šablónach nenájdete.
• Vieme na čom sme. Vieme, ako je možné problém vyriešiť. Namiesto strachu nastupuje odhodlanie problém riešiť. Pretože je jasné, aké ošetrenie nás čaká, v akom čase a s akým výsledkom.
• Stále sme u zubára. V príjemnom prostredí a bez strachu. Je na nás, či sa do ošetrenia pustíme, alebo nie. Máme v rukách nielen plán ošetrenia a financií ale hlavne – naše zdravie.
• Prvá návšteva v ambulancii môže pokračovať, po našom súhlase, už dentálnou hygienou, ktorá predchádza akémukoľvek zákroku.

Konzultácie pred samotným ošetrením sú alfou a omegou, základom vzájomného vzťahu, dôvery. Pacient chce a potrebuje vedieť, čo ho čaká, aký je proces ošetrenia, koľko trvá. Ja ako lekár potrebujem vedieť, že je s návrhom môjho riešenia stotožnený, že mu rozumie, verím mi a bude k nemu pristupovať zodpovedne,“ hovorí MDDr. Vladimír Strečko.

Záručný list na zuby nie je žart

Postaviť sa za svoju prácu a dať na ňu 5-ročnú záruku nie je samozrejmosť v žiadnom odbore, nie to v stomatológii. Zubár ručí za to, ako ošetrenie urobil a za kvalitu materiálov, ktoré pri ňom použil. U Schilla hovoríme o 5-tich rokoch záruky. Prečo tento „záručný list“? Keď sa nám pokazí rádio nerozprávame o tom susede, ale zoberieme lístok z nákupu a ideme ho reklamovať. Ak sme dodržiavali pravidlá, usmernenia v „návode na použitie“, nemal by byť s reklamáciou problém. Chybička sa môže stať. Ak sme však rádio zabudli na terase a grilovačku nám zmaril dážď …Podobne to funguje aj so zárukou na zuby. Aby sme si ju mohli uplatniť, stačí naozaj málo. Dvakrát za rok sa prísť do ambulancie ukázať na prehliadku a na dentálnu hygienu. Chce to od nás iba zodpovedný prístup k sebe. Nič viac. Len sa vzájomne informovať, rozprávať sa.

(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto správy

Zdroj: Schill Dental Clinic
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM