Sú známe nové rebríčky škôl na Slovensku: Tieto novoveské dopadli najlepšie!
Na svete sú nové rebríčky škôl na Slovensku. Zaostrili sme na tie, ktoré opanovali najvyššie priečky a aj na tie v rámci nášho mesta, ktoré v nich obstáli najlepšie.
Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) zverejnil najnovšie rebríčky základných a stredných škôl na Slovensku. „Vďaka doplneniu údajov o nezamestnanosti absolventov a mimoriadnych výsledkoch sme skompletizovali množinu údajov potrebných pre uzavretie hodnotenia škôl za rok 2017, pričom toto hodnotenie vypovedá o tom, aké výsledky dosahujú žiaci na jednotlivých školách,“ uviedlo INEKO.
Ktoré školy teda obsadili vo svojej kategórii prvú priečku a ktoré novoveské sa v rebríčkoch umiestnili najlepšie?
Najlepšie hodnotené školy na Slovensku
Po aktualizácii rebríčkov INEKA obhájila medzi základnými školami svoju prvú pozíciu ZŠ na Krosnianskej v Košiciach. Na čele stredných odborných škôl taktiež zmena nenastala a prvé miesto patrí Obchodnej akadémii v Trnave. Zmena však nastala pri gymnáziách, kde sa na prvú priečku dostalo bratislavské Gymnázium Jura Hronca.
Najlepšie hodnotené novoveské školy
Prejdime teraz na novoveské školy. V rámci základných škôl sa v rebríčku INEKA umiestnila najvyššie ZŠ Levočská, ktorej patrí 9. miesto v rámci Košického kraja. Na 10. priečke sa v tomto rebríčku nachádza ZŠ Nad Medzou a na 13. ZŠ Ing. O. Kožucha J. Švermu.
Čo sa týka stredných odborných škôl a novoveských zástupcov, najvyššie sa umiestnila Hotelová akadémia, ktorej v rámci kraja patrí pekná 4. priečka. 5. priečka patrí Technickej akadémii a na 18. mieste sa umiestnila SOŠ ekonomická.
V kategórii gymnázií sa v rebríčku v rámci Košického kraja umiestnilo najvyššie Gymnázium Javorová a to na 14. mieste, na 17. priečke sa umiestnilo Gymnázium Školská a na 20. mieste sa nachádza Cirkevné gymnázium Štefana Mišíka.
Upozornenie
INEKO upozorňuje, že zverejnené rebríčky škôl komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Výsledky vstupujúce do rebríčkov nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom.
Foto: ilustračné