Autíčko stvorené do mesta aj na diaľnicu! Nová Toyota Yaris dostupná už aj v Poprade

Je síce malá, ale oproti svojim starším sestrám dynamickejšia a bezpečnejšia. Reč je o novej rade Toyoty Yaris, ktorú si obľúbili milióny ľudí po celom svete. Prečítajte si, v čom vás ešte môže prekvapiť.

Ilustračný obrázok k článku Autíčko stvorené do mesta aj na diaľnicu! Nová Toyota Yaris dostupná už aj v Poprade
Zdroj: PR

Dizan, kvalita, výkon a bezpečnosť sú základné faktory, ktoré zákazník zvažuje pri kúpe a boli teda aj hlavnými oblasťami, na ktoré sa Toyota zameriavala v rámci svojho programu vylepšení pri modele Yaris.

Silnejší modelový rad

Pôsobivý dizajn modelu Yaris s novou prednou a zadnou časťou dodáva vozidlu vyrovnanejší štýl s aktívnejším a dynamickejším vzhľadom. Celkový výzor je kultivovanejší, pričom jednotlivé detaily na karosérii a v kabíne a nová paleta farieb dodatočne zvyšujú už i tak vysokú úroveň vnímanej kvality.

Interiér teraz vďaka uskutočneným zmenám pôsobí modernejším dojmom, k čomu prispievajú najmä nové farby, obloženie či vylepšenia prístrojov a ovládacích prvkov. Všetky verzie okrem modelu so základnou výbavou majú teraz na združenom prístroji pred vodičom farebný multifunkčný informačný TFT displej.

Ponuka pre zákazníka sa rozšírila o nový 1,5-litrový zážihový motor, ktorý bol navrhnutý tak, aby spĺňal prísnejšiu emisnú normu Euro 6c, ako aj budúce homologizačné požiadavky týkajúce sa „reálnej“ spotreby paliva. Nový agregát dodáva o 10 % viac výkonu a krútiaceho momentu ako predchádzajúci 1,33-litrový motor, pričom však spotrebuje o 12 percent menej paliva.

Odhodlanie spoločnosti Toyota vyrábať bezpečnejšie vozidlá sa odráža na skutočnosti, že všetky verzie nového modelu Yaris sú štandardne vybavené balíkom systémov aktívnej bezpečnosti Toyota Safety Sense.

Zdroj: PR

Tento balík zahŕňa protikolízny systém s autonómnym núdzovým brzdením, automatické diaľkové svetlá, systém upozornenia na vybočenie z jazdného pruhu či systém rozpoznávania dopravných značiek.

Systém rozpoznávania dopravných značiek nie je dostupný pre základný stupeň výbavy.

V prípade hybridného modelu sa konštruktéri snažili dosiahnuť ešte tichšiu jazdu, predovšetkým pri akcelerácii.

Driveco odhaľuje reálne výhody hybridnej jazdy

Skrinka Driveco sa už používa v siedmych európskych krajinách pre hybridné modely vrátane modelu Yaris Hybrid a v deviatich ďalších sa pripravujú prvotné testy.

Tento automatický záznamový systém pre vodiča zhromažďuje údaje o prejdenej vzdialenosti, čase a priemernej rýchlosti počas skúšobných jázd, ako aj podiel jazdy v čisto elektrickom režime s nulovou spotrebou paliva a nulovými výfukovými emisiami.

Informácie možno stiahnuť a zobraziť pomocou aplikácie pre smartfóny alebo tablety, pričom sa dajú porovnať s predchádzajúcimi výsledkami, ako aj s hodnotami ostatných vodičov.

Zdroj: PR

Jazdný komfort a vlastnosti

Vďaka novej konštrukcii uloženia motora je jazda v novom modeli Yaris Hybrid pohodlnejšia, keďže vozidlo sa na nerovnom povrchu menej otriasa v dôsledku pohybov motora. Zmenila sa aj tlmiaca sila tlmičov a konštrukcia ventilov v záujme vyššieho komfortu pri súčasnom zachovaní manévrovacích schopností vozidla. Vyladením elektrického posilňovača riadenia sa dosiahol pocit nižšieho trenia a plynulejšia odozva na vstupy vodiča. Zlepšilo sa aj držanie stopy v zákrutách lepším zladením riadiaceho úsilia vodiča s reakciami vozidla.

Novú Toyotu Yaris môžete prísť otestovať do Autoklub Poprad, na Teplickej ceste 1. Skúsené predajcovia vám zároveň odpovedia na vaše zvedavé otázky.

Nový 1,5-litrový zážihový motor

Nový Yaris prinesie do ponuky motorov nový 1,5-litrový zážihový štvorvalec ako náhradu za súčasný 1,33-litrový agregát. Uvedený motor, patriaci do rodiny úsporných, využíva výhody nových technických riešení, ktoré prinášajú vyšší výkon a viac potešenia z jazdy, pričom spotrebuje o 12 percent* menej paliva (podľa parametrov aktuálneho testovacieho cyklu NEDC).

Zdroj: PR

Tento atmosférický motor s objemom 1 496 cm3 vyvinie v novom modeli Yaris maximálny výkon 111 koní (DIN)/82 kW a najvyšší krútiaci moment 136 Nm pri 4 400 ot./min.

V porovnaní s 1,33-litrovým agregátom je rýchlejší o 0,8 sekundy pri akcelerácii z 0 na 100 km/h (11,0 namiesto 11,8). Pri predbiehaní na 5. prevodovom stupni, z 80 na 120 km/h, je to už o viac ako sekundu (17,6 sekundy namiesto 18,8).

Vonkajšie rozmery (mm)  
Celková dĺžka 3 945
Celková šírka 1 695
Celková výška 1 510
Rázvor 2 510
Rozchod predných kolies (15"/16") 1 485/1 465
Rozchod zadných kolies (15"/16") 1 470/1 455
Batožinový priestor (dm3)  
Objem so zdvihnutými zadnými sedadlami (VDA) 286
Zdroj: PR
Zdroj: PR

Odporúčame